Fakturabetalning

Hur funkar fakturabetalning på Paket.se?

Syftet med att bli fakturakund är att det ska bli enkelt att handla. Du slipper att tänka på betalning när du handlar och får alltid en faktura.

Ditt företag / organisation får en helt egen profil, vilket säkerställer att samma köpevillkor gäller oavsett vem som handlar på företaget.

Ansökan och godkännande

• Börja med att skapa ett företagskonto på Paket.se här. Sedan kontaktar du oss på Paket.se så att vi kan krediterar dig och därefter ställa om ditt konto från kreditkortsbetalning till fakturabetalning.

Vem kan handla?

Alla företagets anställda med eget användarkonto kan handla via faktureringstjänsten. Alla användare måste helt enkelt använda samma organisationsnummer. Alternativt kan du kontakta Paket.se och be oss att lägga till flera användare.

Din profil

När du loggar in kan du se din användardata och korrigera uppgifter såsom adresser etc. Du kan även se handelsvillkor, orderhistorik med mera. Där finner du även kopior av skickade fakturor som du, om du så önskar, kan skriva ut. Men även en lista över dom senaste kontohändelserna.

Hur mycket kan du handla för?

Om vi godkänner din ansökan lägger vi också till ett kredittak som definierar maxbelopp på utomstående inköp.

Större företag kan få ett högre tak beroende på betyg och behov. Offentliga verksamheter/ institut har vanligtvis ett standardtak på SEK 2500. Skulle du behöva handla mer, kan vi ändra på det permanent eller från tid till annan.

Obs! Du kan med enkelhet handla för exempelvis SEK 100,000 per år, även om kreditgränsen bara är SEK 2500. Skulle ditt inköp behöva vara fler/färre, dock större orders, kontakta oss så vi hittar en lösning!

Fakturering

Alla fakturor skickas elektroniskt till den e-postadress som du har angett. Du kan alltid hitta tidigare skickade fakturor under din profil och därifrån skriva ut en kopia.

Betalning

Betalning sker enligt betalningtext som angetts längst ner på fakturan (som används för betalning per webb-bank etc.). Vi skulle verkligen vilja att denna sträng även används för andra betalningar, t.ex. via bankgirokonto, med check eller liknande. Betalningssträngen innehåller information som gör att din betalning enkelt och snabbt matchas mot ditt konto vilket gör att vi kan undvika otydligheter om huruvida fakturan har betalats eller inte.

Påminnelser

5 dagar efter de att betalningstiden löpt ut, får du en påminnelse. Denna påminnelse skickas via post. Denna påminnelse kan vara föremål för en förseningsavgift på SEK 150,00. Efter ytterligare 7 dagar skickas den andra påminnelsen. Om betalning inte sker senast inom 7 dagar, överförs fordran till inkasso.

Övriga frågor: Om du har några andra frågor, är du varmt välkommen att kontakta oss här eller ringa oss på +46 10 884 81 31