Så här skickar du paket till England – enkelt och enkelt!

När paket skickas till England är många svenska företag ofta överväldigade av uppgiften. Det är inte lätt att få varorna levereras över kanalen. Det är ofta en dyr njutning som tyvärr minskar de danska produkternas konkurrenskraft i England. Men det finns fortfarande möjligheter att få en del av marknaden om du kan hålla dina fraktkostnader nere.

Många av våra kunder arbetar med både import och export av varor. För dem är det viktigt att de alltid har de bästa priserna på sina sändningar. Oavsett om de skickar paket till England, containrar till Singapore eller brev till Oslo, fokuserar de på att hålla sina fraktpriser nere.

Varje gång du handskas med internationella sändningar finns det ett antal frågor att känna till. Å ena sidan är frakt, naturligtvis, dyrare, men det kan också finnas problem längs vägen, som du kanske inte har tänkt på förut.

Skicka paket till England billigt

Om du går för det skarpaste priset, är det alltid en bra idé att få ihop så många leveranser som möjligt på en gång. På så sätt minskar du fraktkostnaderna, men det krävs naturligtvis lite mer planering.

skicka paket till england

Det första du måste fråga dig själv är när du måste skicka paket till England är där nödsituationen är. Ju mer tid du har, desto billigare frakt du kommer vanligtvis att kunna få, eftersom transportföretagen kommer att ha lättare att samla in varorna för sin körning. Detta är dock inte alltid detta är bara realistiskt. Om man tittar på vad vi i Sverige oftast exporterar till England, är köttet på första plats.

Vi kan snabbt enas om att kött som har stått i en fartygscontainer för en månad är inte omedelbart aptitretande. Därför måste många svenska företag ha en annan form av leverans, vilket ger priset i vädret. Om du ofta skickar ömtåliga varor, kommer det att vara meningsfullt att undersöka möjligheterna till en frys i England, så att du kan säkerställa fasta leveranser utan att oroa dig för lagringsutrymmet.

Vad vi har hjälpt en hel del kunder med är att se till att de får de bästa priserna på sval/frystransport när de behöver skicka paket till England. Vi gör detta helt enkelt genom att hålla ett öga på priserna på de olika transportörer och lastning dem i vår priskalkylator. På så sätt har våra kunder sparat mycket pengar genom åren – utan att kompromissa med kvaliteten.

Den stora fördelen här är att du enkelt och enkelt kan ange vad du behöver, och då kommer vi att se till att jämföra priserna på de mest kända transportörer. Sedan, som företagare, har du alltid de bästa förutsättningarna för att fatta rätt beslut.

Skicka paket till England efter Brexit?

När vi talar om export till England, får vi knappast runt Brexit. Det finns många saker som ännu inte är på plats i förhållande till Englands utträde ur EU, så det är fortfarande svårt att se över utvecklingen av situationen.

För företag som exporterar till England innebär det att vara beredd att ta itu med nya tullbestämmelser. Vilka industrier den kommer att tillämpa är ännu inte känd.

Om du i dag ofta skickar paket till England och tänker behålla det i framtiden är det en god idé att välja ett rederi som har en stark kompetens inom Storbritannien.

Ett exempel på detta är PostNord, som har ett mycket effektivt nätverk över hela Storbritannien. Naturligtvis kan de inte kringgå tullreglerna, men det finns goda chanser att du kan få råd och sparring här. Det finns också många andra företag med förbindelser i landet, såsom DHL och Fedexd, och vilka av dem du väljer är inte vår punkt i det här inlägget. Poängen är snarare att du ska förbereda dig för det värsta-och därför se till att rederiet du använder kan hjälpa dig på lång sikt.

Det är viktigt att komma ihåg att alla tullar kommer att vara ditt eget ansvar. Detta kan innebära att det blir betydligt dyrare att få paket skickade till England än du har vant dig vid. I allmänhet kan processen också vara långsammare, vilket kommer risken för fel. Detta är bara en annan bra anledning att välja ett företag som har erfarenhet av landet i fråga.

Men brev och dokument kommer sannolikt att skickas som vi har vant oss vid, så det är bara paketpost som kommer att påverkas av förändringarna.

Få de bästa priserna på leveranser till Tyskland

Tyskland har under lång tid varit en av Sveriges största exportmarknader. Varje dag skeppas tusentals varor från Sverige till Tyskland, och i 2016 uppgick det totala exportvärdet till cirka 145 000 000 000 kronor.

Om du inte redan har Tyskland som en del av din marknad, är det en bra idé att etablera ett nätverk där nere så snart som möjligt. Det finns många goda skäl att tänka Tyskland i din marknadsstrategi och det kan vara en solid källa till tillväxt i din fiRMA. Om du redan har en hel del handel med Tyskland, skulle vi vilja kunna hjälpa dig att hitta de bästa lösningarna för att skicka paket till Tyskland. Även på importdelen kan det ofta finnas mycket att spara på frakt – och här finns vi alltid tillgängliga.

De främsta fördelarna med att skicka till Tyskland

Fördelarna med att skicka paket till Tyskland kan vara mycket individuell. Det varierar från industri till industri, men totalt sett finns det många anledningar till att de allra flesta danska företag kan dra nytta av att etablera en marknad med våra grannar.

  1. Kompatibilitet

Danskarna och tyskarna är mycket lika, vilket garanterar en hög grad av kompatibilitet. För att uttrycka det på andra sätt, de använder samma kryddor som oss. De går i samma typ av kläder, har liknande livsstilsvanor-och mycket mer. Kort sagt, detta innebär att om din produkt fungerar i Sverige – det kommer sannolikt också att fungera i Tyskland.

  • Förordningar och förordningar

Eftersom både Sverige och Tyskland befinner sig i EU täcks många av våra produkter av den inre marknaden. Detta innebär att när du skickar paket till Tyskland, kommer du sällan få några problem i tullen. Det kan dock finnas vissa skillnader mellan vilka varor som är tillåtna från land till land – även inom EU: s gränser. Det är både lätt och enkelt att exportera till Tyskland, eftersom deras förordningar är mycket väl i linje med den danska.

  • Billiga transportkostnader

Eftersom vi är grannländer är det inte en vetenskap att skicka paket till Tyskland är också betydligt billigare än Rumänien. Det finns betydligt färre kilometer mellan dig och din kund, vilket innebär att du får en billigare försändelse

  • Hög servicenivå från dig till kund

När du skickar paket till Tyskland kan du ofta hålla en högre servicenivå än när du skickar paket till andra länder. Å ena sidan är det lättare för er att erbjuda en snabb frakt lösning eftersom det inte är så långt till Tyskland som det finns till andra länder. Detta innebär att du kan erbjuda leveranstider som i många fall matchar vad du kan få när du köper från tyska företag-utan att du behöver betala över priser för expressleverans. Och i de fall där du erbjuder expressleverans, kan du ofta få detta billigare-igen på grund av avståndet.

Förutom en snabbare leveranstid är det också relativt lätt att hitta kompetent arbetskraft i Sverige, för att hantera dina tyska kunder. De flesta människor har tyska i grundskolan, och därför är det inte en omöjlig uppgift att få en anställd att serva denna del av ditt segment-utan att du behöver betala för dyra specialister på andra språk.

Skicka paket till Tyskland – enkelt, Billigt och säkert – varje gång

För utländska försändelser är det alltid en god idé att använda ett väletablerat rederi. Detta säkerställer att det finns så få problem som möjligt. Det är en bra idé att välja ett företag som har erfarenhet av att köra i Tyskland, så de håller med lokala lagar och förordningar. Det kan vara allt från tullen till vilotider-och de påverkar alla de erfarenheter du ger till dina kunder.

Ibland kan det vara svårt att räkna ut de olika alternativ du har. Hos oss kan du alltid se vad det kostar att skicka ett paket till Tyskland – oavsett form och vikt. Du får en tydlig överblick över de olika företag som erbjuder exakt den typ av frakt du letar efter, och kan även se aktuella priser på varje enskild försändelse.

Även om det naturligtvis måste vara rent ekonomiskt till sin natur, är det inte en bra idé att bara ta hänsyn till priset. Det kan ofta kosta dig dyrt om paketet förloras eller försenas, eller om flygbolaget inte har kontroll över gällande regler i området. Det kan skapa dåliga upplevelser för kunden, som med garanti kommer att kosta dig mycket mer i tid än vad du sparar på din frakt. Det är just därför vi har valt att bara samarbeta med företag som har erfarenhet, ett gott rykte och som vi litar på. Vi avslöjar bara priser från leverantörer som vi själva kan gå i god för – så du behöver inte oroa dig för någonting.

Om du vill säkerställa de bästa priserna och leveranserna som möjligt, många av våra kunder väljer att köpa fler paket etiketter på en gång, och se till att skapa regelbundna upphämtningstider för att spara tid och pengar i vardagen. Om det fungerar i din typ av verksamhet detta kommer att vara en bra idé, eftersom du har 100% kontroll över när du behöver för att få försändelser redo för upphämtning. Samtidigt kan du ofta få bättre priser för att skicka paket till Tyskland när du köper fler etiketter åt gången.

Oavsett vilka behov du har kan du alltid få hjälp på vår webbplats. Du kan använda Kalkylatorn för att hitta de bästa priserna, läsa på våra sidor för att hitta information – och om du behöver ytterligare hjälp, eller bara vill ha en personlig dialog, kommer vi att vara på

Älskar du Amerika? Få hjälp med att skicka ett paket till USA

Den svenska industrin har nyligen utarbetat en analys där de har funnit att Sveriges export till Förenta staterna har stigit med 30 procent under det senaste året. Det är en kraftig ökning, och det innebär att det finns en klyfta över de bästa frakt lösningarna i mycket större utsträckning än tidigare.

Skicka paket till USA

Historiskt har det alltid varit en utmaning att få paket skickade till USA. Det har ofta varit en dyr njutning – både för att vi flyttar utanför EU, vilket innebär att man ökar pappersarbetet i förhållande till tullen, men också helt enkelt på grund av avståndet. Du måste också använda luft eller fartyg frakt, vilket i sin tur hjälper till att skruva priset i vädret. Men med den höga tillväxten av exporten till andra sidan Atlantenär det en marknad som för många danska företag är svår att göra utan.

För privat, kan det också vara relevant eftersom många svenskera har valt att bosätta sig i USA. När det är dags att skicka julklappar, Födelsedagspresenter eller andra typer av sändningar är det viktigt att titta på dem. Men hur ska du se till att exporten inte kommer att förstöra dig och din plånbok?

Skicka paket till USA till de bästa priserna – varje gång

När du behöver ta något till USA, kan du märka de första gångerna att priserna kan fluktuera mycket. Detta beror på att du, mer än annars, utsätts för våld från marknadskrafterna. Ökning eller sänkning av oljepriset kan ofta kännas mycket mer när du skickar paket till USA än om du skickar till Spanien.

Dessutom finns det också en stor skillnad mellan de tjänster som tillhandahålls. Om leveranstiden är irrelevant för dig, det billigaste alternativet kommer nästan alltid att fartyget frakt. Om du kan vänta på rederiet att fylla skeppet, kan du ofta ”komma med” till ganska billiga pengar.

Men om du måste skicka paket till USA och du behöver dem för att vara med mottagaren snabbt, du kommer ofta att behöva välja flygfrakt. Enbart detta kommer ofta att resultera i en ökad kostnad för dig som speditören. Nästa, sätta på toppen att du är under lite tid tryck, och sedan kommer du snabbt reda på att dina alternativ är förträngning. Långt ifrån alla rederier erbjuder expressleverans från Sverige till USA.

Ett av de företag som har gjort detta under en lång tid, till exempel, är DHL. DHL har en tjänst som de kallar ”samma dag Jetline”, vilket i princip innebär att du kan skicka paket till USA med dag till dag leverans. Ditt paket sätts på en flygning med en daglig avgång, och kan i princip vara var som helst i världen dagen efter. Det går att säga att denna tjänst är inte billig, så när du behöver skicka paket till USA, din planering färdigheter kommer att vara oerhört viktigt.

Spara pengar när du behöver skicka paket till USA

Om du vill ha så bra priser som möjligt, kan det gå en lång väg med förnuftig planering. Vi har samlat några tips tillsammans som vi har hjälpt våra kunder under de senaste åren, och förhoppningsvis kan dessa också hjälpa dig. När du behöver skicka paket till USA kan du spara mycket pengar till;

  • Planera dina sändningar i god tid
  • Standardisera försändelserna
  • Beställ flera paket etiketter åt gången
  • Läs noggrant igenom tullreglerna
  • Använd så mycket fraktgods som möjligt

Alla punkter slås ofta samman över varandra. Om du har möjlighet att standardisera dina sändningar kan du spara pengar på förpackningsetiketter och på paket. Till exempel, om du har 10 produkter du exporterar och 8 av 10 är 10x10x10 cm, och de två sista är 12x10x10, kan du spara pengar i många fall genom att beställa etiketter och förpackningar för ett paket med 15x15x15. På så sätt kan du använda samma förpackning för alla dina försändelser när du skickar paket till USA. På samma sätt kan du försöka standardisera vikten. Om 8/10 av dina produkter väger 4 kilo och de sista 2 väger 6 kilo, kommer det ofta att vara bättre att köpa en större sats av etiketter som stöder försändelser upp till 10 kg än att köpa två olika sådana.

Postnord priser

Postkontoren i detta land har successivt flyttat in i andra butiker. På så sätt hittar du ofta ett postkontor, som en del av en närbutik, till exempel. När du behöver skicka ett paket med PostNord kan du klicka på deras hemsida och ta reda på var närmaste postkontor är, jämfört med var du bor, då kan du gå ner och skicka in ditt paket. Fördelen med att ha postkontoren flyttat in i andra butiker är bland annat att öppettiderna här är längre. Detta gör att du kan ha mer flexibilitet när du skickar ditt paket.

postnord priser

Men det finns också andra alternativ för att skicka paket med PostNord. På webbplatsen eller via PostNords app kan du köpa en paket etikett som du kan skriva ut och sätta på ditt paket. Då har du möjlighet att skicka paketet i en av PostNords många paket boxar. Detta innebär att du kan ta ditt paket dygnet runt.

Hur mycket kostar det att skicka ett paket med PostNord?

Priset på din försändelse bestäms av hur mycket ditt paket väger. Ett stort tungt paket är i startpunkten dyrare att skicka än ett mindre och lättare paket. Det påverkar också priset, om paketet måste tillhandahållas direkt till mottagarens adress eller om mottagaren måste hämta paketet på ett postkontor eller i en packbox.

Om du vill se vad det kostar att skicka ditt paket med PostNord priser samtidigt jämföra priset med frakt leverantörer, det finns en tjänst där du kan jämföra fraktpriserna på de flesta transportörer som är verksamma här på land. Denna tjänst kallas paket.se.

Hur fungerar Paket.se?

På paket.se kan du ange var du vill skicka paketet från och till. Välj sedan paketens mått och vikter och klicka på Sök. Nu kommer webbplatsen att se fram emot vad de olika flygbolagen måste ha för att leverera ditt paket. Här har du möjlighet att jämföra priser och leveranstider för företagen. När du har bestämt vem du vill använda kan du beställa en fraktsedel direkt på Paket.se och skriva ut den. Således, du bli av surfa runt alla leverantörers webbplatser och jämföra priser-Paket.se har gjort RÄNNANDE för dig.

Letar du efter skalbar frakt för ditt företag

Oavsett om du startade ett företag i går eller för en livstid sedan, det finns alltid goda skäl att kontrollera din operatör efter ett tag. På pakke.dk har vi hjälpt ett hav av företag att hitta rätt bärare för sina behov-oavsett om du levererar sändningar en gång i veckan, eller flera gånger om dagen. Ett av de företag vi har känt i många år är oss UPS. Ett unikt företag med stark kompetens som vi kommer att få mer in på här.

UPS som rederiet för småföretag

En av de största utmaningarna med att starta ett företag är att hitta billiga erbjudanden när du inte har så mycket volym än. Detta gör det svårt för dig att förhandla om pris, och du ofta måste kompromissa om antingen kvalitet, tjänster eller finanser.

UPS frakt

En av de största fördelarna med att använda UPS är att du, trots en relativt liten mängd gods, kan få tillgång till ett brett utbud av tjänster. Faktum är att för en hel del pengar kan du få tillgång till allt från frakt till fakturering via UPS.

Som några av de få, UPS erbjuder, bland annat, att du kan få både Express och standardleverans-oavsett hur många paket du skickar. Det gör att du kan ge en flexibel för dina kunder (och dig själv), och ser till att de som vill betala extra för att få sina sändningar snabbare har möjlighet, och att de som är bra med att vänta lite, i sin tur, kan få billig frakt varje gång.

En annan fördel är att UPS är ett stort internationellt företag. Detta innebär att du kommer att ha tillgång till ett brett utbud av internationella tjänster så att du inte längre är begränsad till den danska marknaden. Något som är till stor del skalbart för både stora och små företag.

Försändelser till den något större

För de något större företagen finns det en extra lott att plocka upp från UPS. Förutom, naturligtvis, är lönsamt inom internationella och nationella sändningar, du kan också effektivisera din verksamhet med hjälp av deras programvara och IT-system.

Här har du gott om möjligheter att få en lösning som passar den stora webbshoppen och ser till att din frakt alltid går smidigt – och med så minimalt arbete som möjligt. Det ger dig luft och utrymme att fokusera på andra saker.

En av de största utmaningarna företag har med sjöfarten är om kunder av en eller annan anledning vill skicka en post RETUR. Om ditt företag har ett rykte om att ha en besvärlig returprocess, kan det drastiskt minska din försäljning. Returförsändelser är dock besvärliga för dig som företag, vilket förstör ditt kassaflöde, vilket resulterar i ökade kostnader, extra administrationstid – och cirka 100 andra mindre njutbara utmaningar.

Om du har haft problem med detta, kanske du vill välja UPS som de hanterar nästan allt i förhållande till avkastningen. De gör det enkelt för dina kunder att returnera sina varor på sina införselorter, vilket ger dina kunder – och därmed du – sinnesfrid. Det finns också flera olika typer av lösningar när det gäller returer, så du kan välja den som passar din verksamhet bäst.

Få snabbare, effektivare internationell leverans med UPS

Ju närmare dina varor är för kunderna, desto snabbare leverans kan du erbjuda dem. men om du inte är en miljardföretag med filialer runt om i världen, kan det vara svårt att erbjuda en snabb leveransservice till andra länder.

Där kan du dra nytta av UPS och deras internationella nätverk av lager, där du kan ha fjärrlager på de platser där du vet att du har en hög produkt omsättning. Detta innebär i princip att du kan spara på kostnader utan att behöva Spara på tjänsten.

Samtidigt kan det också göra det lättare för dig att öppna upp internationell försäljning, eftersom UPS ofta kan hjälpa dig med lokala tull-och handelsregler för att undvika kostsamma misstag.

Det är inte heller något du behöver en avancerad plattform för att hålla koll på. Här har UPS redan gjort programvara för dig, vilket är både användarvänligt och samtidigt extremt funktionellt.

För att inte vara tillräckligt, kan de också hjälpa dig att göra leverantörsavtal, så du är säker på att allt är också i ordning när du är mottagare.

Generellt sett är det ovanligt att hitta ett företag med så många olika skalbara lösningar och villiga att göra allt tillgängligt för alla-utan att behöva kosta dig en förmögenhet.

Naturligtvis är UPS inte den enda aktören på marknaden för gods, men det är en av dem som vi ofta lyfter fram för deras innovation, bra priser och effektiv service. Naturligtvis finns det också andra företag som är välkända för att tillhandahålla en bra service och även har många av de fördelar som UPS har – och vi har också skrivit om dem på denna sida. Men vi tycker att UPS förtjänar att tas upp igen eftersom det är helt klart en av spelarna där vi alltid kan vara säkra på att få bra respons från våra kunder. Och med de olika lösningarna som finns tillgängliga garanterar de också en som passar din verksamhet.

Glöm inte att du också kan alltid snabbt beräkna priserna på din frakt av UPS och många andra genom att använda vår webbplats. Då är du dubbel säker på att du får både service och värde med hem i påsen.

Billiga frakt – enkelt och enkelt

Om du äger en webshop, eller på annat sätt ofta skickar varor till kunder och partners, kan det ofta vara mycket pengar att spara på din frakt. Frakt är en av de saker där du snabbt kan optimera ditt företags slutresultat, eftersom du inte känner någon förlust i din verksamhet genom att välja ett billigare alternativ.

För att ta ett tankeexempel är det osannolikt att en webshop har 5-10 beställningar per dag. Om bara du kunde rädda en femma var gång du sända ute en packe, då du kanna reducera din kostnaden vid emellan 10 000 – 18 000 en år. Och det är väl att märka bara en besparing på 5 kronor per försändelse.

postnord priser

I denna artikel kommer vi att starta från PostNord priser, som PostNord är utan tvekan den mest kända rederiet här på land. Och om du tittar på vad det kostar att få något skickat, priserna varierar från 9 kronor för den minsta leveransen, och upp till 350 kronor. Du kan därför snabbt räkna ut att det finns en möjlighet att spara mycket pengar på sin frakt.

PostNords priser beror till stor del  på hur tungt paketet är och hur det ska levereras. Det finns en stor skillnad mellan om detta är en bokstav eller ett paket. Paket du kan ha både hushållet distribueras eller levereras till packbox eller ett postkontor. Och det kan ha en inverkan på priset. Men det behöver inte bara vara paket som är mycket olika. Det finns också skillnader i prissätter av märker. Alla brev distribueras till hushållet, men det finns en skillnad mellan om det är en värdetransport, om brevet ska vara spårbart, om det ska erkännas, och mycket mer.

Hur får jag de billigaste PostNord priserna?

För att komma till kärnan i ärendet, kommer vi att kortfattat repa upp hur du kan se till att du får de bästa priserna på din leverans. Först och främst är det viktigt att du vet vad du behöver. Du behöver veta om det är ett krav att få hushållet utdelade dina leveranser, eller om det är okej att släppa av i närmaste paket låda. Dessutom är det en bra idé att ha någon form av standardstorlek för dina paket – så de har ungefär samma dimensioner. Detta gör det lättare att hitta rätt priser. När du vet dessa saker, kan du börja jämföra priser.

Antingen kan du göra det själv på sin egen hemsida, men om du vill spara tid och krångel med detta, då är det också möjligt för dig att jämföra priserna här på vår webbplats. När du använder vår kalkylator får du automatiskt det billigaste priset på din försändelse – och vi går ännu längre och sätter de olika rederierna mot varandra. På så sätt kan du också snabbt se om det är billigare att använda en annan operatör. Kort sagt, det kommer inte att bli mycket lättare att spara pengar billig frakt än om du använder vårt verktyg för att jämföra priser.

För med sig vad som behövs i en konkurrenskraftig frakt industri?

Det är långt ifrån någon hemlighet att det finns extremt hög konkurrens inom godstrafik. Det är naturligtvis en tävling som för kunderna till Good-og som tvingar företag till innovativa lösningar.

Detta innebär dock också att det för många företag kan vara svårt att följa. och i en värld som nästan absorberas av en handfull stora aktörer i lasten, få en fräsch och dynamisk slag mot scenen.

Bring – ett skandinaviskt varumärke

Där Bring inte sticker ut lite från de större konkurrenterna, är att du har att göra med ett lokalt företag. Åtminstone när man tittar på helheten. Bring är ett skandinaviskt företag och har en stor närvaro i Sverige. Det innebär att du alltid kommer att ha en ”lokal” tjänst som förstår den nordiska marknaden och vet vilka utmaningar det kan vara.

bring sverige

Detta innebär också att man inte ska kämpa med internationella kulturella skillnader, som till exempel av tyska och amerikanska fraktföretag. Vi vet inte om det kan vara en av anledningarna till att våra kunder är så nöjda med Bring. Det kan naturligtvis också vara tjänsten, men kanske också för att vi ofta tänker ungefär en?

Ta vid första anblicken

En av de mest anmärkningsvärda sakerna med företaget här är att bakom de gröna bilarna det döljer en affärspraxis utan lika. Det finns alltid möjlighet att få kompetent rådgivning, och förarna har i allmänhet också en särskilt hög grad av tillfredsställelse med kunderna. Detta är kanske därför, i skrivande stund, de har en imponerande 6: e plats på Trustpilot, över mest rankade kurir företag.

Som företag ägare, kanske du tror att det kommer att bli lite för söt för socker. Men det kommer knappast som en överraskning att dina kunder märker den tjänst du tillhandahåller-och tjänsten stannar bara när kunden har fått paketet i handen. Därför är det viktigt att du håller koll på din sändning och att de medarbetare du väljer behandlar dina kunder som om de vore deras egna.

Särskilt fokus på tempererad transport

Om du har objekt som kräver speciella temperaturer-antingen frost eller köl, kan det ofta vara svårt att hitta ett rederi som kan ge en ständig service. Vid Bring Express finns det alltid möjlighet att få både kyld och frys transporteras, och de kan också lagras i lager och terminaler runt om i Skandinavien. Det ger dig extremt hög flexibilitet i en särskilt krävande bransch, och ser till att dina artiklar är fräscha när dina kunder får dem.

Förutom det faktum att dina varor transporteras vid rätt temperatur, är det också värt att notera att alla bilar, terminaler och lager på Bring (som bär denna typ av last) är godkända i förhållande till alla regler för konst. Då behöver du inte oroa dig för det!

Flexibilitet runt

Oavsett om dina varor kommer att svalna eller inte, är det viktigt att din vanliga medarbetare har lösningar som passar alla behov du kan ha. Här har du möjlighet att få frakten nästan vad som helst. Oavsett om det är last av paket, fraktpallar, kurir körning eller något helt fjärde-det finns en hög sannolikhet att du kan lösa ditt problem med Bring.

Självklart får du också tillgång till deras avancerade men funktionella spårning, så att du alltid kan hålla koll på dina sändningar. Med andra ord, det finns inte många saker som inte kan ta hand om – och det innebär att du inte behöver hålla koll på flera olika rederier. I allmänhet är de också prissatta ganska förnuftigt i förhållande till konkurrenterna, och en del av det våra kunder belyser är att i det långa loppet kan du spara mycket pengar på din frakt, eftersom du är fri att välja mellan de olika lösningarna i dem. Året rätt pris för dina behov.

Service i framkant

Något annat som ofta betonas är deras självbetjäningsplattform. Här kan du hantera allt du behöver i relation till din frakt – och det inkluderar både spårning, bokning av bud, betalning med mera. Detta är särskilt användbart i småföretag, där du ofta måste hantera dessa saker utanför normal kontorstid.

Allt som allt ser vi Bring som en stark aktör inom frakt och transporter – särskilt på den skandinaviska marknaden. Om du ofta skickar varor till andra länder än Skandinavien finns det andra spelare som kan ha lite mer skräddarsydda lösningar. Men i 99% av fallen kommer du sannolikt att ha uppfyllt dina behov.

Det är uppfriskande med en större skandinavisk aktör på marknaden och vi ser tydligt Bring som ett av de mer innovativa företagen i branschen. Det visar sig i deras lösningar, deras fokus på hållbarhet och god service, och är alla goda egenskaper för en potentiell partner.

Dessutom är det ofta också lätt att hitta bra priser på Bring – speciellt om du fångar bud i större kvantiteter i taget. Här kan du använda vår kalkylator för att se till att du får rätt produkt så att du kan komma undan så billigt som möjligt. Oroa dig inte-kvaliteten är densamma hela vägen runt!

Särskilt intressant är att föra är ett stort företag-men ändå inte så stor att du inte kan få personlig service. Det är även möjligt att få Bring att köra ärenden för dig om det behövs, vilket innebär att du kan få din kostym till städarna medan de plockar upp paketen i din butik-eller kanske till och med komma med lunch för ditt möte? Hursomhelst, Bring är en rolig verksamhet i en pressad industri, och det är ingen tvekan om att mer av deras slag behövs.

Med DHL får du hjälp med distributionen från början

Vår huvuduppgift här på Paket.se är att hjälpa våra kunder att få en så enkel och effektiv last som möjligt. Oavsett om det är en enkel paketpost eller mer krävande transportuppgifter.

I och med att vi i Danmark har börjat exportera mer och mer utomlands, blir vi mer än någonsin tillfrågade om möjligheter till effektivare distribution. Att skicka utomlands kan ofta resultera i långa leveranstider om du måste skicka från Danmark till andra sidan av världen. I värsta fall kan det kosta en kund, och på sin bästa kommer det att ge en medioker upplevelse.

DHL skicka paket

Lyckligtvis finns det en lösning för att se till att dina sändningar anländer snabbt – vart de än går.

Få lageranläggningar runt om i världen med DHL

Ett av de snabbaste och enklaste sätten att säkerställa snabb leverans till utländska kunder är att se till att du har varorna närmare dem. men istället för att köpa lager runt om i världen kan du använda DHL: s lagerlösningar, som i princip innebär Du kan ha ett lokalt lagerställe, i ett område där det finns en stor efterfrågan på din produkt.

Detta innebär att dina kunder kommer att få sina sändningar snabbare och samtidigt kan du spara pengar på frakt. Det är också ett bra sätt att skapa en mer CO2-neutral verksamhet, eftersom du inte behöver få transporteras delar över gränserna individuellt.

Princip är principen ganska enkel. Antag att du vet att du säljer en hel del T-shirts till kunder i Paris. Istället för att skicka varorna till Paris varje gång, kan du istället hyra plats på ett av DHL: s lager i området. När en kund gör en beställning kommer artikeln att tas från det lokala lagret. Detta säkerställer extremt snabba leveranstider, och samtidigt innebär det att du kan spara pengar på gods på lång sikt.

Världsomspännande nätverk – precis vid dina fingertoppar

Oavsett om du vill utnyttja lagringsanläggningarna eller inte, kan det visa sig vara användbart med en erfaren partner. På DHL har de över 50 års erfarenhet i branschen, vilket garanterar att du alltid får en kunnig rådgivning.

I synnerhet kan det vara användbart om du inte känner till tullagstiftningen i ett visst land – eller om du är osäker på om produkten måste uppfylla särskilda krav. Här kommer du alltid att kunna få hjälp av DHL, som har mångårig erfarenhet av frakt över hela världen.

När du behöver beställa frakt för dina utländska sändningar, är det också alltid en bra idé att kontrollera priset efter en extra tid. Det är inte ovanligt att det kan finnas stora svängningar i priset – även inom samma företag. Så oavsett om du vill använda DHL eller några andra, skulle det vara en bra idé att köra din leverans genom vår priskalkylator, så du kan snabbt och enkelt få en överblick som passar exakt vad du behöver. På så sätt ser du till att de priser du får är det bästa möjliga och att de passar vad du behöver.

Undvik kostsamma förseningar med erfarna medarbetare

Ett av de största problemen som människor ofta har med internationell sjöfart är att de väljer en medarbetare som inte har någon erfarenhet inom området. Detta kan leda till problem med kör-/vilotider, lokal lagstiftning eller liknande. Detta kan orsaka förseningar som kan vara mycket kostsamma för dig och ditt företag, men kan också resultera i negativa kundupplevelser.

Genom att välja en erfaren affärspartner med ett gott rykte, kan du i de allra flesta fall undvika dessa misstag. Det är värt att överväga om du skickar varor av en särskilt viktig natur, eller kommer att föras från en plats till en annan, vid speciella tidpunkter när leveranstiden är kritisk.

Ett annat exempel kan vara om du måste skicka något internt. Här kommer det vanligtvis inte vara en negativ kundupplevelse du bör vara nervös över, men det kan fortfarande finnas problem om dina sändningar är försenade. Det kan resultera i driftstopp i ditt företag som så småningom kan hamna kostar en massa pengar.

Det kan också finnas en stor skillnad mellan vilken typ av leverans du behöver. Vi kontaktas ofta av kunder som är osäkra på vilka leverantörer som ska användas om de har specifika krav för en given försändelse. Det kan vara i form av form, vikt eller annan karaktär av produkten. Här kan det vara svårt att räkna ut vilka företag som kan ta paketet. hos DHL kan du vara någorlunda säker på att de kan ta hand om det mesta. De har levererat praktiskt taget allt från brev till fraktcontainrar, så det finns också en garanti för att du kan få dina sändningar.

Oavsett om du skickar hela containrar åt gången eller bara ett fåtal sändningar då och då kan det vara en stor fördel att välja en större spelare, till exempel DHL Express. De har vanligtvis flera försändelser till samma plats, vilket är anledningen till att du ofta kan få ett bra pris om du har tur. Om det är ett fast leveransavtal du letar efter, kan du också förhandla bra priser här. Under de senaste åren har vi hjälpt många kunder att få attraktiva och effektiva fraktlösningar för både land och land. Om du har några frågor om vad som bäst att betala för dig och ditt företag, vi vill höra från dig så vi kan prata om dina alternativ.

Skicka enkelt utomlands med UPS

Om du ofta skickar paket utomlands vet du att det inte alltid är lätt att få tag på dina sändningar. Vi har valt att förändra det på pakke.dk genom att göra det enkelt för alla att skicka paket internationellt – direkt från vår hemsida.

Många olika företag finns

Vid beställning av internationella sändningar upptäcker du snabbt att det finns några extra länkar i kedjan. Inte alla företag levererar till alla länder, vissa erbjuder sjöfart, andra flygfrakt-och vissa erbjuder båda. Och vad betyder allt för dig?

UPS skicka paket utomlands

I princip behöver du inte oroa dig för det. När du använder vår priskalkylator  får du automatiskt de rätta lösningarna som presenteras för din exakta frakt. Du kommer bara in i landet du behöver skicka till, och vi gör resten. Men bli inte förvånad om du ser UPS poppar upp nästan varje gång. Det är inte för att vi gynnar dem framför andra, utan snarare för att de har en av de bäst täckande logistik näten i branschen.

Det är just därför som många av våra kunder upprepade gånger väljer UPS att stå för sina sändningar – både nationellt och internationellt. De har också många års erfarenhet av internationell sjöfart, vilket innebär att de kan vara till hjälp i tullfrågor, skatter och liknande. På så sätt är du alltid säker på att dina sändningar kommer att nå din destination på ett säkert sätt.

Alltid få de bästa priserna på internationell sjöfart

Oavsett om du skickar paket inrikes eller utländska, är det alltid en bra idé att leta efter de bästa priserna. Särskilt i internationella sändningar kan det finnas betydande skillnader i både priser och tjänster. Hos oss är du säker på enkel och hanterbar överblick, så du är så väl förberedd som möjligt när du behöver jämföra priser.

Vi jämför priser på praktiskt taget alla typer av last, och därför kan du välja vad som passar dig-och i prisklass du tycker är mest tilltalande. Är det brådskande? Då kan vi enkelt hantera flygfrakt. Är du mer ekonomiskt medveten? Då hittar vi ett bra pris på frakt frakt till dig. Oavsett om du skickar dokument eller fraktcontainrar, kommer vi att vara din föredragna sparringpartner när det gäller frakt och leverans.

Din garanti för de bästa priserna är att vi arbetar för dig. I det här fallet har vi valt att lyfta fram UPS, men det finns även andra artiklar där vi fokuserar på andra företag. Vi har inget intresse av att lyfta fram några av våra medarbetare snarare än andra, men i stället är besatt av att hjälpa dig att få de lösningar som passar dina exakta behov. Därför kan du alltid vara säker på att få en opartisk och personlig rådgivning om du kontaktar oss – och med vår priskalkylator har du alltid de senaste priserna till hands.

Skicka med ett tydligt samvete med CO2 neutral frakt

Som något nytt har vi valt att satsa mer på att hitta miljömedvetna sändningsalternativ. Vi gör detta av flera anledningar. Först av allt, eftersom vi anser att alla bör tänka mer på miljön, men också att belöna några av de företag som gör det bra och som kämpar för att anpassa sig till en grönare verksamhet. Detta gäller särskilt internationella transporter, där flygplan och fartyg ofta är svårare att göra miljövänliga än landtransporter.

UPS är ett av de företag som har haft klimatet på agendan i många år. De har länge varit medvetna om att de är i en bransch som, minst sagt, inte bidrar positivt till klimatet och därför har valt att vara en del av lösningen.

Om du använder UPS för dina sändningar hjälper du till att stödja en hållbarare utveckling av transportbranschen. De har redan gjort stora ansträngningar för att bli mer CO2-neutrala, inklusive en Hardline optimering av deras rutter, genomförandet av mer miljövänliga bilar-och, generellt sett, klimatet är av största vikt.

För att bara ta ett exempel har UPS börjat använda elbilar mer än tidigare, vilket minskar deras koldioxidavtryck avsevärt. Särskilt i stadsmiljön har de flyttat till mer miljövänliga transportmedel, som både ger en bättre och renare luft i staden, men också sträcker sig bortom det, och positivt påverka klimatet.

Försändelser av alla former

Vi förstår att det inte finns en enda lösning som passar alla. Vissa måste ha transporterat hela containrar, där andra bara behöver skicka dokument. Oavsett försändelser kan du vara helt säker på att UPS har något som passar dig. Det är bara en av fördelarna med att välja en större spelare, för här kan du vara säker på att de har både kapacitet och utrustning för att hantera praktiskt taget alla uppgifter.

Speciellt för stora sändnings uppdrag International du behöver för att uppmärksamma. Du kan snabbt fastna i vissa särskilda regler, skatter och skatter som du kanske inte har varit medveten om. Om du väljer UPS är du åtminstone säker på att du handlar med ett företag som har många års erfarenhet-och du kan snabbt uppskatta att när du sitter med en extra tullavgift för behållaren du levereras till Kina.

Om mindre företag inte nödvändigtvis har samma sakkunskap eller bemanning för att hjälpa dig, kan du vara säker på att UPS kan se till att dina sändningar når din destination säkert – oavsett hur stor den är och vart den är på väg.

Billig frakt med Bring

Om du letar efter några särskilt skarpa priser på frakt, är det en bra idé att ta en titt på Bring. Det skandinaviska företaget har alltid bra priser för sina lösningar, och har en uppsjö av olika alternativ för att säkerställa att dina sändningar anländer på ett säkert sätt.

Bring kan utföra många olika uppgifter – inklusive transport av paket och pallar. Själva förfarandet är ganska enkelt, och paketen plockas upp direkt från dig. På så sätt behöver du inte köra dinabeställningar till en packbox, så du kan se till att du spenderar din tid så effektivt som möjligt. Paketen tillhandahålls som utgångspunkt till mottagaren inom ordinarie kontorstid, vilket säkerställer att yrket-to-Business löper så smidigt som möjligt.

Bring skicka paket

Utan att vara alltför sentimental, det finns också något romantiskt om att välja en nordisk partner. Den nordiska marknaden är helt klart ett starkt fäste, och framförallt i Sverige växer utvecklingen i bolaget. Men det betyder inte att du behöver begränsa dig till Skandinavien. Med Bring kan du få hanterade sändningar i många länder både inom och utanför EU. De 6000 engagerade medarbetarna på Bring kommer alltid att göra sitt bästa för att få dina varor säkert och effektivt till mottagaren.

Lastpallstransport från Bring

Om du behöver lite mer än bara vanlig paketpost, kan du också få bra priser på lastpallstransport på Bring. Här får du alltid snabb leverans på 1-3 arbetsdagar i Danmark och som standard får du en mängdrabatt om du skickar flera pallar på samma gång.

Lastpallstransporten är en av de mest populära typerna av sändningar i Danmark. Det är effektivt, Billigt och säkert. Samtidigt är lösningen tillräckligt flexibel för att laddas på de flesta bilar, vilket innebär att du inte hindras av flottan av Hauman. Men på Bring kommer detta inte att vara något problem, eftersom de alltid gör en dygd av att kunna hjälpa till med effektiva transporter via lastpallstransport.

Lastpallstransport gör det möjligt för dig att effektivisera dina egna interna vägar, eftersom du kan montera artiklar som ska levereras till samma område. Detta innebär att du kan planera din rutt mycket mer och se till att spara pengar på samma gång. Lastpallstransporten har i åratal varit ett viktigt sätt att hantera transporter till hela världen. På grund av flexibiliteten och den höga lastkapaciteten är du garanterad att inte kompromissa med något här.

Fraktgods med Bring

Ordet ”bit av varor” är ofta orsaken till frossa bland även de mest erfarna Hauman. Det är manuellt arbete, det är svårt att effektivisera, och det är typiskt i mindre portioner, och i olika storlekar. Men det är verkligheten i många danska företag. I synnerhet företag som säljer reservdelar är medvetna om ovanstående problem. Från tid till tid, ditt objekt bara inte passar i pappkartong, så du behöver en förare som kan tänka själv, och se till att få även de mest krävande transporter snabbt och effektivt till kunden.

Om du väljer ta för att hantera din frakt, du får en av de bästa lösningarna på marknaden. Här behandlas dina varor som om de vore Bring egna produkter-och föraren är känd för att göra det med ett leende på läpparna. Detta manuella förhållningssätt till sjöfarten ger något djupt inom oss-ett hopp om att det inte alla måste rationaliseras och att det fortfarande finns utrymme för god gammaldags hantverk och livsmedel skåp.

Den största utmaningen i lasten är vanligtvis att sätta ett pris på den. vikten är inte ett problem, men det kan vara svårt för föraren att ta reda på hur mycket din produkt fyller upp och hur många andra saker han kan få på rutten. Detta kan ha en stor inverkan på priset på din leverans. Om du ofta arbetar med frakt av bulkgods, rekommenderar vi att du ser till att du har en personlig kontakt och en form av fast avtal som du kan hänvisa till. Om det är möjligt, det är en bra idé att jämföra priser via vår hemsida, men om det finns några lite mer speciella sändningar, vi är glada att höra från dig-så vi kan se till att du får rätt lösning.

Lufttransport – när transporterna är särskilt viktiga

Ibland är landtransporterna bara inte tillräckligt snabba. Här kan det vara nödvändigt att rensa dina sändningar i luften, och få en form av flygtransport arrangerade. På Bring kan du beställa lufttransport för alla behov när det verkligen brinner. Till exempel kan det vara av ömtåliga varor, fysiska artefakter som behöver transporteras snabbt över stora avstånd-eller i andra fall där tiden är viktigare än priset.

Som utgångspunkt bör du räkna med att betala extra för flygtransporten, jämfört med till exempel  fartygs-och landtransporter. Det är dock inte alltid säkert att du har ett val. Och om du måste få dina varor transporteras via flygplan, sedan ta kan också vara till hjälp här-naturligtvis, med samma effektiva pickup serivce, och avancerade spårnings system -så att du kan hålla ett öga på din försändelse till Land, hav och luft.

Om du vill undvika att betala för mycket för lufttransport, då kan det ofta vara en bra idé att föreslå ett annat datum-om möjligt. Detta kan öppna upp till plötsligt finns det fler som måste ha gjort flygtransporter-vilket kommer att sänka priset för dig. Men det kan också ibland vara möjligt att få kontanter rabtter på Bring-särskilt om du är van vid att använda sina andra tjänster. Hursomhelst, du är alltid välkommen att kontakta oss. Naturligtvis ser vi alltid till att hitta de mest up-to-date priser och skulle också vilja engagera sig med dem för dig-så du måste oroa dig så lite som möjligt.