Hos Bring brukar paket ligga kvar hos ombudet i cirka 14 dagar efter ankomst. Om paketet inte hämtas inom denna tid kan det returneras till avsändaren. Det är viktigt att hålla koll på aviseringar och hämtningsdatum för att undvika att paketet skickas tillbaka.
För att vara säker på specifika detaljer för ditt paket, rekommenderas det att kontrollera med Bring direkt eller använda spårningsnumret för att få aktuell information om ditt paket.
Bring levererar vanligtvis paket till ombud inom 1-3 arbetsdagar efter att paketet har skickats från avsändaren. Det exakta leveranstiden kan variera beroende på avståndet till leveransadressen och specifika logistikomständigheter.
Om du väntar på ett paket från Bring och vill ha mer detaljerad information om leveransen, rekommenderar jag att du använder spårningsnumret som du borde ha fått från avsändaren. Med spårningsnumret kan du kontrollera den aktuella statusen för ditt paket via Brings webbplats eller deras kundtjänst.
Det är långt
ifrån någon hemlighet att det finns extremt hög konkurrens inom godstrafik. Det
är naturligtvis en tävling som för kunderna till Good-og
som tvingar företag till innovativa lösningar.
Detta innebär
dock också att det för många företag kan vara svårt att följa. och i en värld
som nästan absorberas av en handfull stora aktörer i lasten, få en fräsch och
dynamisk slag mot scenen.
Bring – ett skandinaviskt
varumärke
Där Bring inte sticker ut lite från de större konkurrenterna, är att du har att göra med ett lokalt företag. Åtminstone när man tittar på helheten. Bring är ett skandinaviskt företag och har en stor närvaro i Sverige. Det innebär att du alltid kommer att ha en ”lokal” tjänst som förstår den nordiska marknaden och vet vilka utmaningar det kan vara.
Detta innebär
också att man inte ska kämpa med internationella kulturella skillnader, som
till exempel av tyska och amerikanska fraktföretag. Vi vet inte om det kan vara
en av anledningarna till att våra kunder är så nöjda med Bring. Det kan naturligtvis
också vara tjänsten, men kanske också för att vi ofta tänker ungefär en?
Ta vid första anblicken
En av de mest
anmärkningsvärda sakerna med företaget här är att bakom de gröna bilarna det
döljer en affärspraxis utan lika. Det finns alltid möjlighet att få kompetent
rådgivning, och förarna har i allmänhet också en särskilt hög grad av
tillfredsställelse med kunderna. Detta är kanske därför, i skrivande stund, de
har en imponerande 6: e plats på Trustpilot, över mest rankade kurir företag.
Som företag
ägare, kanske du tror att det kommer att bli lite för söt för socker. Men det
kommer knappast som en överraskning att dina kunder märker den tjänst du
tillhandahåller-och tjänsten stannar bara när kunden har fått paketet i handen.
Därför är det viktigt att du håller koll på din sändning och att de medarbetare
du väljer behandlar dina kunder som om de vore deras egna.
Särskilt fokus på tempererad
transport
Om du har objekt som kräver speciella temperaturer-antingen frost eller köl, kan det ofta vara svårt att hitta ett rederi som kan ge en ständig service. Vid Bring Express finns det alltid möjlighet att få både kyld och frys transporteras, och de kan också lagras i lager och terminaler runt om i Skandinavien. Det ger dig extremt hög flexibilitet i en särskilt krävande bransch, och ser till att dina artiklar är fräscha när dina kunder får dem.
Förutom det
faktum att dina varor transporteras vid rätt temperatur, är det också värt att
notera att alla bilar, terminaler och lager på Bring (som bär denna typ av last)
är godkända i förhållande till alla regler för konst. Då behöver du inte oroa
dig för det!
Flexibilitet runt
Oavsett om
dina varor kommer att svalna eller inte, är det viktigt att din vanliga
medarbetare har lösningar som passar alla behov du kan ha. Här har du möjlighet
att få frakten nästan vad som helst. Oavsett om det är last av paket,
fraktpallar, kurir körning eller något helt fjärde-det finns en hög sannolikhet
att du kan lösa ditt problem med Bring.
Självklart får
du också tillgång till deras avancerade men funktionella spårning, så att du
alltid kan hålla koll på dina sändningar. Med andra ord, det finns inte många
saker som inte kan ta hand om – och det innebär att du inte behöver hålla koll
på flera olika rederier. I allmänhet är de också prissatta ganska förnuftigt i
förhållande till konkurrenterna, och en del av det våra kunder belyser är att i
det långa loppet kan du spara mycket pengar på din frakt, eftersom du är fri
att välja mellan de olika lösningarna i dem. Året rätt pris för dina behov.
Service i framkant
Något annat
som ofta betonas är deras självbetjäningsplattform. Här kan du hantera allt du
behöver i relation till din frakt – och det inkluderar både spårning, bokning
av bud, betalning med mera. Detta är särskilt användbart i småföretag, där du
ofta måste hantera dessa saker utanför normal kontorstid.
Allt som allt
ser vi Bring som en stark aktör inom frakt och transporter – särskilt på den
skandinaviska marknaden. Om du ofta skickar varor till andra länder än
Skandinavien finns det andra spelare som kan ha lite mer skräddarsydda lösningar.
Men i 99% av fallen kommer du sannolikt att ha uppfyllt dina behov.
Det är
uppfriskande med en större skandinavisk aktör på marknaden och vi ser tydligt
Bring som ett av de mer innovativa företagen i branschen. Det visar sig i deras
lösningar, deras fokus på hållbarhet och god service, och är alla goda
egenskaper för en potentiell partner.
Dessutom är
det ofta också lätt att hitta bra priser på Bring – speciellt om du fångar bud
i större kvantiteter i taget. Här kan du använda vår kalkylator för att se till
att du får rätt produkt så att du kan komma undan så billigt som möjligt. Oroa
dig inte-kvaliteten är densamma hela vägen runt!
Särskilt
intressant är att föra är ett stort företag-men ändå inte så stor att du inte
kan få personlig service. Det är även möjligt att få Bring att köra ärenden för
dig om det behövs, vilket innebär att du kan få din kostym till städarna medan
de plockar upp paketen i din butik-eller kanske till och med komma med lunch
för ditt möte? Hursomhelst, Bring är en rolig verksamhet i en pressad industri,
och det är ingen tvekan om att mer av deras slag behövs.
Om du letar
efter några särskilt skarpa priser på frakt, är det en bra idé att ta en titt
på Bring. Det skandinaviska företaget har alltid bra priser för sina lösningar,
och har en uppsjö av olika alternativ för att säkerställa att dina sändningar
anländer på ett säkert sätt.
Bring kan utföra många olika uppgifter – inklusive transport av paket och pallar. Själva förfarandet är ganska enkelt, och paketen plockas upp direkt från dig. På så sätt behöver du inte köra dinabeställningar till en packbox, så du kan se till att du spenderar din tid så effektivt som möjligt. Paketen tillhandahålls som utgångspunkt till mottagaren inom ordinarie kontorstid, vilket säkerställer att yrket-to-Business löper så smidigt som möjligt.
Utan att vara
alltför sentimental, det finns också något romantiskt om att välja en nordisk
partner. Den nordiska marknaden är helt klart ett starkt fäste, och framförallt
i Sverige växer utvecklingen i bolaget. Men det betyder inte att du behöver
begränsa dig till Skandinavien. Med Bring kan du få hanterade sändningar i
många länder både inom och utanför EU. De 6000 engagerade medarbetarna på Bring
kommer alltid att göra sitt bästa för att få dina varor säkert och effektivt
till mottagaren.
Lastpallstransport från Bring
Om du behöver
lite mer än bara vanlig paketpost, kan du också få bra priser på
lastpallstransport på Bring. Här får du alltid snabb leverans på 1-3
arbetsdagar i Danmark och som standard får du en mängdrabatt om du skickar
flera pallar på samma gång.
Lastpallstransporten
är en av de mest populära typerna av sändningar i Danmark. Det är effektivt,
Billigt och säkert. Samtidigt är lösningen tillräckligt flexibel för att laddas
på de flesta bilar, vilket innebär att du inte hindras av flottan av Hauman.
Men på Bring kommer detta inte att vara något problem, eftersom de alltid gör
en dygd av att kunna hjälpa till med effektiva transporter via
lastpallstransport.
Lastpallstransport
gör det möjligt för dig att effektivisera dina egna interna vägar, eftersom du
kan montera artiklar som ska levereras till samma område. Detta innebär att du
kan planera din rutt mycket mer och se till att spara pengar på samma gång.
Lastpallstransporten har i åratal varit ett viktigt sätt att hantera
transporter till hela världen. På grund av flexibiliteten och den höga
lastkapaciteten är du garanterad att inte kompromissa med något här.
Fraktgods med Bring
Ordet
”bit av varor” är ofta orsaken till frossa bland även de mest erfarna
Hauman. Det är manuellt arbete, det är svårt att effektivisera, och det är typiskt
i mindre portioner, och i olika storlekar. Men det är verkligheten i många
danska företag. I synnerhet företag som säljer reservdelar är medvetna om
ovanstående problem. Från tid till tid, ditt objekt bara inte passar i
pappkartong, så du behöver en förare som kan tänka själv, och se till att få
även de mest krävande transporter snabbt och effektivt till kunden.
Om du väljer
ta för att hantera din frakt, du får en av de bästa lösningarna på marknaden.
Här behandlas dina varor som om de vore Bring egna produkter-och föraren är
känd för att göra det med ett leende på läpparna. Detta manuella
förhållningssätt till sjöfarten ger något djupt inom oss-ett hopp om att det
inte alla måste rationaliseras och att det fortfarande finns utrymme för god
gammaldags hantverk och livsmedel skåp.
Den största
utmaningen i lasten är vanligtvis att sätta ett pris på den. vikten är inte ett
problem, men det kan vara svårt för föraren att ta reda på hur mycket din
produkt fyller upp och hur många andra saker han kan få på rutten. Detta kan ha
en stor inverkan på priset på din leverans. Om du ofta arbetar med frakt av
bulkgods, rekommenderar vi att du ser till att du har en personlig kontakt och
en form av fast avtal som du kan hänvisa till. Om det är möjligt, det är en bra
idé att jämföra priser via vår hemsida, men om det finns några lite mer
speciella sändningar, vi är glada att höra från dig-så vi kan se till att du
får rätt lösning.
Lufttransport – när
transporterna är särskilt viktiga
Ibland är
landtransporterna bara inte tillräckligt snabba. Här kan det vara nödvändigt
att rensa dina sändningar i luften, och få en form av flygtransport
arrangerade. På Bring kan du beställa lufttransport för alla behov när det
verkligen brinner. Till exempel kan det vara av ömtåliga varor, fysiska
artefakter som behöver transporteras snabbt över stora avstånd-eller i andra
fall där tiden är viktigare än priset.
Som
utgångspunkt bör du räkna med att betala extra för flygtransporten, jämfört med
till exempel fartygs-och landtransporter.
Det är dock inte alltid säkert att du har ett val. Och om du måste få dina
varor transporteras via flygplan, sedan ta kan också vara till hjälp
här-naturligtvis, med samma effektiva pickup serivce, och avancerade spårnings
system -så att du kan hålla ett öga på din försändelse till Land, hav och luft.
Om du vill
undvika att betala för mycket för lufttransport, då kan det ofta vara en bra
idé att föreslå ett annat datum-om möjligt. Detta kan öppna upp till plötsligt
finns det fler som måste ha gjort flygtransporter-vilket kommer att sänka
priset för dig. Men det kan också ibland vara möjligt att få kontanter rabtter
på Bring-särskilt om du är van vid att använda sina andra tjänster.
Hursomhelst, du är alltid välkommen att kontakta oss. Naturligtvis ser vi alltid
till att hitta de mest up-to-date priser och skulle också vilja engagera sig
med dem för dig-så du måste oroa dig så lite som möjligt.
Om du driver
ett företag där kataloger och nyhetstidningar är en viktig del av din
marknadsföring, har du garanterat att märka att det finns färre och färre
rederier som kan erbjuda sin leverans till ett överkomligt pris. Vi tror
faktiskt att det är en tråkig utveckling som du med tryckta kataloger är
garanterat att göra ett intryck. I vår digitala värld är det svårt att göra sig
uppmärksammad, och när nyhetsbreven hamnar i ett engagemang kan det vara en idé
att gå tillbaka till rötterna. För en sak är säker; Om du skickar en potentiell
kund ett affärsdokument i en vackert presenterad broschyr kommer du inte att
arkiveras i spam.
Ett av de företag som specialiserat sig på denna typ av leverans är Bring. Trots att många anses vara bland de mest innovativa inom transportindustrin, har de också respekt för den gamla Virtua. Det är därför de har ett skräddarsytt program för dig som vill leverera tryckta medier, post och material – över hela världen. På så sätt kan du göra dig själv uppmärksammad – och förhoppningsvis bygga starka och unika relationer med företag runt omkring dig.
Konsten är att
förena detta med en värld som inte längre respekterar landgränser. Internet har
en fördel i att det är gränslöst-men med ger väl utvecklade distributionsnät,
kan du fortfarande vara säker på att du kan träffa de allra flesta kunder runt
om i världen.
En av de absolut mest sensationella inslagen i denna typ av transport är att du är garanterad en snabb leverans. Om du skickar i Sverige kan du få ditt material levererat på mindre än 2 timmar i större städer. Och om det är en speciell VIP-kund , kan du få ett direktbud som levererar direkt till dörren-utan att stanna på vägen. Om det inte är ett sätt att märkas, vet vi inte vad som är.
På utvalda
platser är det också möjligt att få levererat via cykel bud, vilket garanterar
en extremt snabb leverans i pressade storstäder – och bidrar till att stärka
bilden som ett grönt företag.
Det är ingen
hemlighet att de allra flesta transportörer har försvunnit från denna typ av
leverans, helt enkelt därför att den är för ineffektiv i jämförelse med andra
intäktsmöjligheter. Men det är just därför vi anser att Bring bör tillämpas för
sina handlingar. Det är modigt, det är unikt – och det är åtminstone något som
känns personligt från början till.
… Men fungerar det i
praktiken?
Okej. Om vi
ska försöka ta det i ett helikopterperspektiv, kan det lätt låta som en
gimmick, snarare än en fungerande lösning för dina sändningar. Men det har sin
försörjning när det gäller expressleverans. Det kan till exempel vara viktiga
dokument som måste anlända före styrelsemötet, rättegången eller
förhandlingarna. Men mest av allt, kan det vara lite en gimmick. – Men det är
också helt okej.
Om du bortser
från det faktum att det är en frakt lösning, kan du med fördel titta på det som
en form av marknadsföring. Föreställ dig att du arbetar som säljare och har
precis bokat ett möte med en potentiell köpare. Hellre än att skicka ett mail
till dem, de får 2 timmar efter ett personligt brev levererat. det är garanterat
något som kommer att märkas och kommer att bli ihågkommen-och om du är
ihågkommen, kan det, trots allt, inte gå helt fel.
Så kanske
detta är bara dela marknadsföring som frakt? I varje fall är det en modig
åtgärd och en mycket unik produkt som du inte hittar på många ställen än Bring.
Det är också lämpligt för paketpost till VIP-köpare i din webshop, där det
återigen kommer att bidra till att sprida ryktet att shopping med dig är en
mycket speciell upplevelse.
Naturligtvis
kommer med ett högre pris än om du väntade tålmodigt att få lastas en
lastbil-men trots allt, det är något om en personlig, direktleverans som
vägtransport kommer aldrig att kunna imitera-oavsett hur bra tjänsten kan vara.
Det unika med
detta koncept är att Bring är ett företag som försöker ta täten i den tekniska
utvecklingen. Bland annat med eldrivna lastbilar, vätebilar och många andra
saker – och ändå välja att hålla livet i denna gamla tjänst. Om man tittar på
många andra lösningar, är det inte lönsamt-men det märks-och det fungerar. Så i
slutändan kan du mycket väl få tjäna pengar på det i slutändan. Tänk dig att du
av misstag skickat ett felaktigt objekt till en kund. Kunden kommer att
födelsedag i 4 timmar och det ser ut som allt hopp är ute. Gåvan är borta och
festen förstörs. Men runt hörnet, en Bring kurirer kommer med räddning-rätt
objekt som skickas av dig-för några timmar sedan. Det råder ingen tvekan om att
detta kommer att skapa positiva svar, och en kund för livet.
Hur mycket kostar
direktsändningar?
Som nämnts, som utgångspunkt, måste du räkna med ett högre pris jämfört med andra former av transport. Men det behöver inte nödvändigtvis vara något som varken lekar dig, ditt företag eller dina kunder. Men ekvationen blir lite mer komplicerad eftersom priset och tillgängligheten beror på var mottagaren och avsändaren är placerade (till exempel är det inte mycket smart att skicka ett cykelerbjudande från Stockholm till Malmö), hur snabbt du kommer att få leveransen gjord-och Så om hundra andra saker.
Vårt bästa råd är att använda vår priskalkylator – och om du har några frågor på vägen kan du alltid kontakta oss. Här kan vi vara hjälpsamma med sparring och assistans oavsett vad du behöver.
Om du vet att
detta är en tjänst som du kommer att använda ofta, kan det vara en bra idé att
upprätta ett fast ramavtal för att säkerställa bästa möjliga priser. Här,
naturligtvis, vi kan också vara till hjälp – så du behöver inte oroa dig för
det.
Nätet fylls till brädden med möjligheter. Webbshoppar skjuter upp som aldrig förr, och fler och fler affärer på webben. Speciellt i Skandinavien är vi stora konsumenter av Internet shopping, och detta skapar tuffa krav på rederierna. Här kommer Bring att vara din föredragna partner inom e-handel, och kommer att göra allt för att hjälpa dig med dina sändningar.
Vi är nu inte förbipasserande Webshops. Men
många är förvånade över hur hög en servicenivå väntas från en webshop. Förr i
tiden var det acceptabelt att vänta över en vecka för sina transporter, men
idag bör de helst komma samma dag – eller senast dagen efter. Så hur ser du
till att du kan ge en tillfredsställande service utan att behöva förstöras i
Last?
Detta kan ge svaret. De har i alla fall gjort det
till ett av sina största affärsområden,att serva webbutiker med enkel och
billig frakt till sina kunder.
Bring levererar leverans till dina kunder – där de är
Eftersom de allra flesta människor arbetar i
dag, har det blivit mer populärt att plocka upp sina paket själva. För många är
det tidsbesparande att kunna plocka upp ditt paket medan du handlar. Därför
arbetar flytten också hårt för att utöka sitt leveransnätverk för att hålla
jämna steg med konsumentens önskemål.
På Bring, kommer dina objekt inte nödvändigtvis
levereras i den närmaste förpackningen, eftersom Bring har förstått att det
inte automatiskt innebär att det är lättast för mottagaren. Istället har kunden
alltid fritt val, och kan sedan välja att få paketen levererade till en
stormarknads låda där de handlas, på S-Train på arbetsplatsen – eller något
helt tredje. Det ger flexibilitet på en helt ny nivå, och är en av de saker som
kan bidra till att skapa en extra tjänst för även de mest krävande köpare.
Det finns över 1000 utlämningsställen i
Danmark, varav 375 av dessa är varuautomater. Detta innebär att paketen kan
hämtas på i stort sett alla tider på dygnet, vilket i sin tur skapar mer
flexibilitet. Och om du har svenska och norska kunder så stiger utlämnings
tjänsterna till ungefär 6500 i Skandinavien.
En annan fördel med Bring är att du inte
behöver betala för att få API implementerad på din webshop. Det är inte heller
ett krav att du har ett API alls-så när det gäller att få den lösning som
genomförs, det fungerar också ganska smärtfritt.
Leverans av försändelser till dörren – och lite
Som ett nytt initiativ har Bring börjat testa ”inomhus” leverans, där paket levereras inom kunden-även om de inte är hemma. Av goda skäl, det kräver lite extra utrustning och är endast tillgänglig för kunder med digitala lås. För närvarande är detbara i Norge och Sverige, men det förväntas att tjänsten snabbt kan sättas in i Danmark. På så sätt garanteras både du och din kund att leveranserna kommer att levereras på ett säkert sätt.
Vi kommer sannolikt att vänta ett tag på denna
lösning i Danmark, men det råder ingen tvekan om att det kommer att bli en
populär lösning för dem som kommer att vara helt säkra på att paketet kommer
att levereras på rätt sätt. Det kan också bidra till att skapa extra trygghet
för människor som köper online-vilket i sin tur kommer att resultera i bättre
köp upplevelser.
Returnera försändelser vid dörren
En av de stora tankarna på e-handel är returer.
All statistik pekar på samma; Komplexa returer är en av de främsta anledningarna
till att en webshop avmarkeras bland konsumenterna.
Om du har en effektiv returpolicy kommer dina
kunder att känna sig bekväma med att handla med dig, vilket resulterar i fler
beställningar.
Om en kund upplever en bra returupplevelse, är
chansen stor att de kommer att handla med dig igen – samtidigt som du kan vara
säker på att förlora kunden om det finns ett problem här. En bra idé här är att
förse kunden med förfylldareturetiketter i förpackningen så att de enkelt och
enkelt kan skicka alla returnerade artiklar. Samtidigt är det också ett tecken
på god service och indikerar att du verkligen vill att kunden ska vara nöjd med
sitt köp.
Många webbshoppar är för dåliga för att avslöja
returer, och generellt sett är processen ofta långsam och besvärlig. Här har du
möjlighet att sticka ut och göra dig uppmärksammad på en konkurrensutsatt
marknad.
Men tyvärr, returer är ofta förknippade med en
hel del administrativa krångel för företaget. Det kommer att ge försöka
minimera med ett nytt koncept. Om du har en kund som vill byta ett objekt, kan
du be Bring att ta den returnerade artikeln när de lämna ut ersättningen. Detta
gör det enkelt för både dig och kunden, och du är säker på att objektet kommer
att anlända. Detta ger ökad säkerhet för kunden och säkerställer att inga
missförstånd och dåliga erfarenheter uppstår eftersom paketet inte kan förloras
längs vägen.
Oavsett hur du hanterar din webshop idag kan
det aldrig skada med nya åtgärder. Och här är Bring bland de mest banbrytande
på marknaden just nu. Det är tydligt att se att e-handel är en stor satsning,
och här har du möjlighet att få några mycket specifika tjänster som kan hjälpa
dig att effektivisera din leverans.
Samtidigt kommer du snabbt att hitta som tar
ofta går med särskilt attraktiva priser på sina sändningar. Här på vår hemsida
kan du alltid kontrollera priserna innan du beställer dina paket etiketter, så
du är alltid säker på att få rätt pris på rätt paket. Detta säkerställer att du
inte slösa pengar på fel inköp-och gör det enkelt och enkelt att få dina
sändningar hanteras.
Bring är ett populärt alternativ till många av de stora leverantörerna. Bring är verksamt i hela Norden och omfattar alla danmarks regioner. Därför har fler och fler danska företag börjat skicka paket med Bring – både små och stora.
Fördelar med att ta med
Bring har etablerat sig som ett av de mest stabila företagen på distributionsmarknaden. Det är mycket fokus på att skapa användarvänliga lösningar, som snabb leverans, effektiv spårning och bra kundservice vid behov.
Dessutom erbjuder Bring både små och stora leveranser. Så det är både en lösning för dig att skicka ett enda paket här och där, men också för det mycket stora företaget som måste skicka material i stora mängder med jämna mellanrum. Ta hand om både mail, paket, bud och varor.
Den nordiska länken innebär också att Bring har stor fördel vid leveranser till andra nordiska länder. Det är helt uppenbart att välja sin tjänst om du vill ha ett paket säkert och snabbt, till exempel Sverige eller Norge.
Hämta Bring priser
Ta priserna varierar beroende på vad du vill ha. Beror till exempel på vikt, storlek, priszon, leveransmetod etc. Generellt börjar priserna på 79 kr och sedan gå upp. Du kan skicka paket och pallar till företag, men även paket till privatpersoner. Bring är särskilt noterat genom att erbjuda bra priser till företag när vi kommer in i större kvantiteter. Till exempel är grundpriset vanligtvis lågt vid Bring, vilket är en fördel. https://youtu.be/9Y7ces-gYq0
Om du är villig att betala en liten avgift, erbjuder Bring kvälls- och helgleveranser, så frakt kan komma ännu snabbare än annars.
Skicka paket med Bring
Det är enkelt att skicka ett paket med Bring. Det kan faktiskt ordnas online. Bring har flera utdelningsplatser, där mottagaren då kan hämta paketet. Paket kan också skickas direkt till en viss adress. Vid varje försändelse får du ett spårningsnummer som du kan använda för att hitta sändningen medan den är på väg.
I storstäderna levereras vanligtvis ett paket inom 24 timmar. För transporter till de övriga nordiska länderna kan det ta upp till 3 dagar, men det går ofta snabbare. Det beror igen på storleken, men även med stora varor är Bring snabb.
En ytterligare fördel är att Bring är ett miljömedvetet företag som fokuserar på hållbara lösningar. Det är värt att ta med. Företaget har ett långsiktigt mål att minska miljöpåverkan. Bland annat kommer man att förverkliga genom att använda endast förnybara resurser för transport från och med 2025. Sammantaget finns det många fördelar om du vill skicka paket med Bring!
Det nordiska företaget Bring ägs av den norska posten, och riktar sig både till privatpersoner och företag. De erbjuder ett brett utbud av frakttjänster, som inkluderar både leverans av brev, paket, bud och styckegods. Utöver deras bra priser är ytterligare en bra anledning till att välja Bring deras miljötänk. Då deras mål är att bara transportera alla försändelser med hjälp av förnybar energi från år 2025 är detta fraktföretag ett bra val för dig som bryr dig om miljon.
Bring erbjuder endast sina tjänster till företag, som kan skicka paket och andra försändelser till både andra företag eller privatpersoner. Paketen kan antingen levereras direkt hem till kunden eller till kundens brevlåda, alternativ till något av 1400 Bring utlämningsställen som finns över hela Norden. Paketen levereras inom 1 till 4 dagar, och när de är framme kommer en avi skickas ut till mottagaren via mail, brev eller sms.
Vilka olika fraktalternativ erbjuder Bring?
Bud och expressbud: Om du behöver få något levererat riktigt snabbt är det bud eller expressbud du ska välja. I ett antal av Sveriges största städer kan du skicka paket eller brev med Brings budtjänster via cykel, bil eller motorcykel. Ska försändelsen levereras utanför staden kan Bring Express också buda iväg den med flyg. Om du väljer expressbud kommer ditt paket vanligen fram inom bara några timmar inom samma stad, samma dag om mottagaren finns i Sverige eller dagen därpå i resten av världen. Bokning av bud sker på Brings hemsida, där du också betalar direkt innan budet kommer och hämtar upp din försändelse.
Paket: Du som har ett företag där du ofta skickar försändelser till privatpersoner kan välja vanliga paket som oftast kommer till ett utlämningsställe eller Bring ombud i närheten av mottagarens bostad. Vanligen levereras paketet samma dag inom våra största städer, men i annat fall kommer det fram dagen därpå. Både du och mottagaren kan hela tiden följa försändelsen på Brings hemsida med hjälp av ett spårningsnummer.
Paket och pall: Företag som behöver skicka pallar (upp till 750 kg) eller paket (upp till 35 kg) till andra företag kan köpa dessa tjänster av Bring till låga priser, och dessutom ingår upphämtning av försändelsen. Paketen når mottagaren dagen därpå, medan pallar normalt kommer fram efter 1-3 arbetsdagar. På Brings hemsida kan du få information om priser utifrån storlek och vikt på din försändelse.
Post: Bring levererar även vanlig post som skickas från svenska företag, föreningar eller organisationer till utlandet. Detta är praktiskt för dig som behöver skicka mindre varor, reklam eller fakturor till utländska kunder.
Övriga tjänster
Bring erbjuder många övriga tjänster mot en mindre avgift. Till exempel kan paket levereras på helger eller efter ordinarie arbetstid. Brings personal kan också installera eller montera hemleveranser, låta mottagaren returnera en vara hemifrån eller erbjuda tjänsten Cash on Delivery.
Du som behöver skicka paket från Sverige har många olika fraktföretag att välja mellan. Utöver statliga Postnord finns också lokala nordiska aktörer samt ett stort antal internationella företag som hjälper både privatpersoner och professionella användare att skicka iväg paket till Sverige eller resten av världen.
Det amerikanska företaget UPS är välkända för sina smarta företagstjänster där du kan få hjälp med allt ifrån skapandet av rapporter om alla försändelser, importering av adresslistor, att automatiskt ta fram sändningsetiketter och få koll på hur företagets olika avdelningar använder sig av UPS vid leverans av olika slags paket. Privatpersoner kan också skicka paket via UPS Sverige, och kan välja mellan att beställa upphämtning eller att själva lämna paketet på någon av UPS Ombud.
Bring
Bring är ett norskägt företag som har ett stort utbud av frakttjänster till företag som vill leverera paket, pallar och brev till både privatpersoner och andra företag. Om du har bråttom kan du också skicka iväg paketet med bud eller expressbud till rimliga priser, så kommer det fram samma dag inom Sverige, eller dagen därpå till resten av världen. Bring är väldigt flexibla, och deras extratjänster inkluderar bland annat montering och installation av varor, helgleveranser och möjligheten att returnera en vara hemifrån.
Fedex
Amerikanska Fedex har en lång tradition av att erbjuda extra snabba leveranser till bra priser världen över. Genom att skapa ett konto på deras hemsida kan du hantera allting som har med din försändelse att göra, till exempel betala för frakten, boka upphämtning och spåra ditt paket när det har skickats iväg. Inom Sverige och Europa levererar Fedex Sverige paket nästa dag, medan leverans till världens övriga länder tar 1-3 dagar med expressfrakt.
DHL
DHL Skicka paket ägs av den tyska posten och finns representerade i mer än 220 länder. Du kan förbereda ditt paket online på DHLs hemsida, antingen som gäst eller genom att skapa ett MyDHL-konto där all information om dina försändelser sparas. Betalning för frakten sker också på nätet, och under ditt konto kan du skriva ut etiketter och sedan spåra ditt paket fram tills det anländer till mottagaren. Paket som skickas med DHL Sverige kommer fram på 1-3 arbetsdagar. Har du bråttom kan du i stället välja express, som innebär att paketet kommer fram redan nästa dag.
Schenker
Schenker är en av de största fraktaktörerna på den svenska marknaden, med mer än 1600 ombud runt om i landet. Paket som ska skickas lämnas hos något av de olika ombuden, men innan dess behöver du betala för frakten och skriva ut en fraktsedel från Schenkers hemsida. Paket som skickas inom Sverige kommer fram på 1-3 vardagar, och Schenker erbjuder även tjänsten Blocketpaketet där du kan skicka paket till lägre priser om du sålt en vara på nätet.
Om du behöver skicka ett skifte billigt och säkert, då den här bloggen kan hjälpa dig. Det beror på att bloggen är ett hopkok av alla frågor och erfarenheter av vad som händer med olika föremål när som Billigtpaket.se har levererat tusentals paket varje månad under flera år.
Vi kommer att dela några enkla saker som är bra att veta, och några mindre enkel sak som är super viktigt, och då har jag några tips och tricks som gör det lättare att skicka paket billigt och med största möjliga säkerhet.
För det första leverans idag indelade i kategorier, och i synnerhet inom två områden – shipping typ och geografi.
Låt oss börja med det enkla.
Vad frakt kategori ska jag välja
På Billigtpaket.se använder vi alla erkända rederier som UPS, DHL, FedEx, Postnord, Bussgods, Bring etc. och de tre kategorier som är gemensamma för dem alla dokument, paket och pall / styckegods.
Dokument
Dokument är saker som testamenten, pass, ett skriftligt erbjudande, kontrakt, visum, födelsebevis och liknande. Så länge det kan göra anspråk på att vara det papper av ett slag, och inte de fysiska saker som USB-enheter, pennor, tygprover och så vidare. Det är alltid en bra idé att få ett hölje av papp, så att dokumentet är skyddad.
Paket
Paket är kategori för allt som inte är större eller tyngre än du kan lyfta och packa det i och inte behöva stå stilla under transporten. Paketen vanligtvis transporteras i flera olika bilar, och nästan alla paket kommer idag passerade en automatisk sorteringscentral, där datorer och monteringslinjer kör bildspelet. Jag återkommer till senare.
Pallar och styckegods
Den gemensamma nämnaren här är att det är en svensk bärare i en stor lastbil kommer och samlar in och levererar båda.
Pallar är antingen så stor att den inte kan lyftas om du inte är Hulk, eller liknande måste stå stilla och säkert från A till B. Den heter ”pallar” eftersom det står på en träpall. Hur man finns vissa standarder i EU:
En lastpall är 120 cm x 80 cm (x 15cm och vanligtvis väger 20-25 kg, om det är torrt)
Halvpall som är 60 cm x 80 cm
En fjärdedel av en pall som är 60 cm x 40 cm
Mål är viktigt eftersom det är de som du använder för att hitta ett pris och en beställning från, och det finns längd och vikt, till exempel inklusive pallen.
När pallen lastas i lastbilen, sedan stå tyst och när du flyttar in i nästa lastbil, använd sedan föraren en pallyftare eller gaffeltruck och flytta pallen i ett horisontellt läge. Det är det säkraste transportsättet, vilket innebär att det också kan vara en bra idé att skicka även rimligt små saker på en pall om det är svagt. Du behöver bara komma ihåg att även om pallen står stilla, sedan flytta lastbilen, så allt måste säkras till pallen, så det inte glider av pallen eller rulla över, första gången lastbilen köra igenom en rondell. Detta kan göras med sträng, bagageremmar eller vad som är tillgängligt. Proffsen använder plastfilm, eftersom det skyddar vad det står på pallen, passar ihop bra alls, och när du linda den runt pallen kanten, så håll det temat på pallen, utan att begränsa lastbilen som det bara kan kör gaffelarmarna genom plastfilmen.
Är antingen den styckegods som skall lyftas, men som inte finns på en pall, eller stående på en lastpall, men som sträcker sig utanför kanterna av lastpallen. Lastbilsföraren skilja mellan de två eftersom en lastbil kan packas med ett visst antal lastpallar, medan styckegods ändra antalet. Om det inte är på en pall, är det ett krav att en normal förare kan lyfta den utan att få yrkesinspektionen på halsen, men du bör vara mer noga med att packa dina saker i, så en smutsig arbetshandskar inte sätta märken på dina ladcykels vitt tak, och hörnen på motorhuven inte är böjd, därför att de är utsatta. Kartong är bubbelplast alltid ett bra ställe att börja.
Geografiskt, finns det tre kategorier:
Paket till Sverige
För paket för SE gäller det att all last går via marktransport. Detta innebär att nästan vad som helst kan skickas med framgång om det är i rätt frakt kategori.
Paket för EU (Tyskland, Englad, Polen, etc.)
Eller importera från EU.
Paket utanför EU (till exempel i Norge, USA och Kina)